WARGA PENDIDIK JOM DAPATKAN WAKELET CERTIFIED



 


WARGA PENDIDIK JOM DAPATKAN WAKELET CERTIFIED

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Terima kasih kerana berkunjung ke laman ini. Kali ini saya hendak kongsikan tentang program pensijilan Wakelet iaitu Wakelet Certified.

Kenali Wakelet

Wakelet ialah platform web untuk mengumpul, menyimpan dan berkongsi kandungan daripada web. Ciri utama Wakelet ialah keupayaannya untuk membolehkan pengguna menyusun kandungan ke dalam koleksi yang boleh dikongsi dan bekerjasama dengan mudah. Kandungan yang mungkin dikumpul termasuk teks, imej, video dan pautan lain

Kegunaan Wakelet untuk Pendidik

Wakelets boleh digunakan oleh pendidik untuk mencipta dan berkongsi kurikulum, sumber pembelajaran, nota pembelajaran, pembentangan dan bahan berkaitan pembelajaran yang lain. Wakelet membolehkan pendidik mengatur dan menyimpan kandungan pembelajaran dengan cara yang teratur dan mudah diakses, memudahkan kerjasama dengan rakan sebaya dan menunjukkan hasil pembelajaran kepada pelajar dan ibu bapa.

Kelebihan Wakelet untuk Murid

Terdapat beberapa kelebihan Wakelet untuk murid :


Kebolehcapaian : Wakelet membolehkan pelajar mengakses dan mengimbas kandungan pembelajaran dari mana-mana sahaja dan pada bila-bila masa, menjadikan pembelajaran lebih fleksibel dan boleh diakses.

Organisasi : Wakelet membantu murid menyusun dan menyimpan kandungan pembelajaran pada satu tempat, menjadikannya lebih mudah untuk mereka mencari dan mengakses kandungan yang mereka perlukan.

Bekerjasama : Wakelet membolehkan murid bekerjasama dan bekerjasama dengan rakan sebaya, meningkatkan kerjasama dan memperkaya pemahaman kolektif.

Portfolio : Pelajar boleh menggunakan Wakelet sebagai portfolio pembelajaran untuk menunjukkan hasil pembelajaran dan pencapaian mereka kepada ibu bapa dan guru.

Interaktif : Wakelet menawarkan ciri interaktif seperti nota tambahan, penanda halaman dan pautan, menjadikan pembelajaran lebih menyeronokkan dan bermakna untuk pelajar.

Dengan Wakelet, murid boleh memaksimumkan potensi pembelajaran mereka dan memperoleh pemahaman yang lebih baik tentang perkara tersebut

Saya sudah. Anda bila lagi? Jom dapatkan sekarang, 


Klik Pautan ini : https://wakelet.com/@wakeletcertifiedcourse



Previous Post Next Post